Marketing

Akcje promocyjne restauracji

Klienci uwielbiają rabaty, a tendencja ta nie omija również branży gastronomicznej. Dlatego akcje promocyjne restauracji są nieodłącznym elementem strategii marketingowej lokali serwisujących jedzenie. Jak przeprowadzać je, żeby działały efektywnie na zyski? Mamy garść wskazówek, dzięki czemu nazwa Waszej restauracji będzie na ustach wszystkich mieszkańców miejscowości, w której działacie.

Kalendarz promocji dla restauracji to absolutnie niezbędny element strategii marketingowych. Warto czerpać tu nie tylko z kreatywności specjalistów od reklamy, ale również z dobrych praktyk real time marketingu. Bo zawsze jest dobry powód do tego, żeby zaprosić gości do lokalu.

Kupon zawsze działa

Mimo, że tradycja kuponów rabatowych ma w marketingu długą historię, to w przypadku lokalnych restauracji wcale nie traci na aktualności. Kupony obowiązujące na pewien segment dań z karty do dobry sposób, by zachęcić gości do odwiedzenia Waszego lokalu i rozkochania ich w smakach proponowanych przez Waszą kuchnię. Równie dobrze działają karty stałego klienta, dzięki którym rozbudzamy lojalność konsumencką i budujemy relacje społeczne.

Restauracja odwiedzana nie tylko do święta

Zawsze znajdzie się jakiś powód do świętowania. Dlatego prowadząc lokalną restaurację w akcjach promocyjnych warto uwzględnić nie tylko powszechnie znane święta. Dzień ziemniaka, święto dyni, czy inne okazje poniekąd związane z kulinariami będą świetnym pomysłem na wprowadzenie do karty okolicznościowych propozycji lub zorganizowania promocji na wybraną ofertę. Dzięki temu goście będą chętniej zaglądać do lokalu nie tylko od wielkiego święta.

Zwycięzca jest niejeden

Konkursy to jedna z najbardziej angażujących form promocji, dlatego warto wykorzystywać ją również w branży gastronomicznej. Loteria paragonowa, zmagania kreatywne, czy konkurencje prowadzone za pomocą mediów społecznościowych pozwolą rozniecić zainteresowanie, a jednocześnie będą lokalnie budowały markę lokalu.

Akcje promocyjne ze smakiem

Pamiętajmy, że marketing w dużej mierze opiera się na budowaniu relacji, dlatego warto wprowadzić również cykliczne akcje promocyjne, dzięki którym klienci będą mogli z niecierpliwością oczekiwać kolejnych inicjatyw śledząc co się dzieje w Waszym lokalu. Informacje na ich temat można rozpowszechniać za pomocą marketingu szeptanego, mediów społecznościowych, strony www, lokalnej prasy, czy portali online. Żeby tego typu inicjatywy były efektywne ważna jest przejrzystość komunikacji oraz konsekwencja w organizacji kolejnych akcji promocyjnych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]