Site Loader
erzecznik

E-rzecznik to coraz częściej pojawiające się zjawisko. Przeglądając Internet możemy raz po raz znaleźć wiadomości na temat zatrudnienia e-rzecznika przez kolejną markę. Czemu zawdzięczamy ten trend?

Rola sieci internetowej we współczesnym marketingu coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Dzieje się tak z kilku przyczyn. Jedną z nich jest ciągle wzrastająca sprzedaż różnych produktów czy usług on-line. Zjawisko to upowszechnia się coraz bardziej, a większość konsumentów już się z nim coraz bardziej oswoiła. Mimo, iż nadal można tu i ówdzie natknąć się na oszustów, to jednak przeważa trend coraz bezpieczniejszych transakcji i praw konsumenckich.

 

Nawet  jeśli ktoś zdecyduje się na zakup jakiegoś produktu w tradycyjnym sklepie, to liczne badania dowodzą, że i tak wcześniej szukamy najlepszej ceny przeglądając Internet. Dodatkowo, im droższy produkt, tym bardziej staramy się wcześniej poznać opinie innych konsumentów na jego temat.  A fora internetowe czy media społecznościowe są ich pełne.

Dlatego właśnie coraz więcej marek zatrudnia w swojej działalności marketingowej tzw. e-rzecznika. Jest on (jak sama nazwa wskazuje) rzecznikiem marki w mediach elektronicznych. Jego praca polega na oficjalnym reprezentowaniu jej w Internecie. Główne zadania to penetrowanie branżowych forów internetowych, czy mediów społecznościowych. E-rzecznik odpowiada na pytania i wątpliwości konsumentów, aktywnie bierze udział w dyskusjach. Odpowiada także na indywidualne pytania poprzez pocztę elektroniczną.

Działania te mają niewątpliwy wpływ na podniesienie prestiżu danej marki. Konsument czuje się traktowany indywidualnie i podmiotowo. Wrażenie to potęgowane jest jeszcze, gdy nasze wątpliwości odpowiada e-rzecznik jakiejś wielkiej firmy. Oczywiście funkcja ta powinna być sprawowana przez eksperta danej branży, który będzie umiał odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące marki. Warto więc zgłosić się do profesjonalnej agencji marketingowej, bo zatrudnienie e-rzecznika, nie tylko podniesie splendor naszej marki, ale także w niewielkiej przyszłości zwiększy jej sprzedaż.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

marketingprewencyjny

Marketingiem zajmuję się już od 12 lat. Początkowo było to zajęcie hobbystyczne. Szybko jednak stało się źródłem utrzymania. Doświadczenie zdobywałam w wielu agencjach w kraju i za granicą. Byłam prelegentem na kilku konferencjach marketingowych, opublikowałam kilkadziesiąt artykułów w pismach branżowych i napisałam kilkaset publikacji związanych z marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *