Content marketing

Jak i dlaczego stosować język korzyści?

Żeby sprzedać, trzeba się nieźle nagadać. Każdy sprzedawca to wie. Tylko jak mówić, żeby nas słuchano? Jak prezentować produkt, żeby odbiorca go zapragnął? Jeśli poznasz techniki języka korzyści i nauczysz się nim operować – osiągniesz sukces sprzedażowy.

Język korzyści to nic innego jak odpowiedni sposób komunikacji marketingowej, który nastawia się na uwypuklanie atutów danego produktu, usługi lub marki. Ma za zadanie podkreślenie korzyści, które płyną dla klienta z jego zakupu. Jednak, żeby taka komunikacja była skuteczna nie może być po prostu nachalną reklamą, musimy zadbać o jego atrakcyjną formę, ciekawą treść i odpowiednią dystrybucję.

Język korzyści a grupa docelowa.

Mów tak, żeby chciano Cię słuchać. A zadanie to jest o tyle trudne, że każdy lubi trochę inny rodzaj narracji, inny język, kanał komunikacyjny. Zatem, żeby ułatwić sobie zadanie, musisz zastanowić się, kto będzie Cię słuchał. Czy będą to informatycy, przedsiębiorcy, młodzież szkolna? Każda z tych grup, a właściwie każda z grup w ogóle – ma swój troszkę inny, specyficzny język, którym się posługuje, kilka zwrotów branżowych, kilka specjalistycznych słów, a może nawet cały slang. Żeby zostać dobrze zrozumianym, a także, żeby odbiorcy po prostu spodobał się Twój przekaz – mów językiem odpowiednim dla tej grupy. Niech wezmą Cię za członka swojej społeczności.

Kluczem do sukcesu jest znać swoją grupę docelową klientów i potrafić dotrzeć do nich z odpowiednio napisanym przekazem.

Znalezienie wartościowych cech.

Język wartości opiera się na korzyściach, czyli cechach, które przedstawiają dla odbiorcy jak najwięcej wartości. Musimy dobrze poznać naszego klienta, żeby wiedzieć, co jest dla niego ważne. A jak już wiemy, co jest dla niego istotne – zaprezentujmy nasz produkt tak, jakby był właśnie stworzony dla niego i zaspokajał jego najbardziej podstawowe potrzeby.

Dla każdego z nas wartościowe cechy to właściwie co innego, ale na pewno możemy znaleźć kilka punktów wspólnych każdej grupy. Młodzież ceni sobie rzeczy modne, popularne, nowoczesne, najważniejszą cechą produktu dla nich jest to, żeby rzecz zrobiła wrażenia na rówieśnikach. Dla przedsiębiorców ważną cechą jest oszczędność czasu, ponieważ to bardzo zapracowana grupa osób, może to być też wygoda albo prestiż. Musisz znaleźć wartości, jakie będą ważne dla Twoich odbiorców i skupić się na prezentowaniu tych właśnie korzyści.

Obecnie jest to o tyle łatwiejsze, że w Internecie każdy z nas podaje o sobie szereg informacji i są one gromadzone i przetwarzane. Na przykład media społecznościowe to kopalnia wiedzy o użytkownikach i możemy się stamtąd naprawdę wiele dowiedzieć na temat naszych odbiorców.

Dopasowuj swój przekaz.

Co zrobić jeśli masz kilka miejsc, w których umieszczasz przekaz – na przykład stronę internetową, media społecznościowe oraz reklama płatna. Na pewno teksty na stronie muszą być napisane inaczej niż posty na fan page w mediach społecznościowych. A reklama, z racji swojej długości to już w ogóle inny przekaz, tutaj też istotne jest miejsce, w którym się ona pojawi.

Zawsze pisz teksty dopasowane do miejsca, w którym się pojawią. Na stronie możesz umieścić taką ilość tekstu jak chcesz, więc nie ograniczaj się do wymienienia kilku korzyści – zaprezentuj je wszystkie. Na fan page`u podziel sobie korzyści i zrób serię wpisów, bo tam warto wrzucać krótkie posty ale systematycznie. Natomiast jeśli chodzi o reklamę, to musisz działać skrótowo, wypunktuj korzyści, zaprezentuj najważniejsze z nich i zaproś na stronę.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]