Site Loader

Kryzys to zjawisko, które może nadejść zawsze i wszędzie. Tyczy to także marketingu. Kryzys taki może nieodwracalnie zniszczyć daną markę. Co zrobić by temu zapobiec, albo chociaż zniwelować jego skutki?

Od czego zaczyna się kryzys?

Marketing internetowy działa w wielu obszarach, wykorzystując bardzo różne narzędzia. Jak to w życiu, przez mnogość różnych sytuacji i problemów mogą pojawić się zjawiska kryzysowe. Mniejsze lub większe. Najgorsze gdy, wydawać by się mogło, jakaś błahostka doprowadzi do sytuacji, gdy kryzys zacznie powiększać niczym kula śniegowa, powoli doprowadzając do upadku marki. Jakie działania prewencyjne należy powziąć, aby temu zapobiec?

Powinniśmy mieć opracowaną strategię działania

Po pierwsze, na wszystkich obszarach, na których zamierzamy działać, powinniśmy dokładnie i rozmyślnie zaplanować swoją strategię. Dlatego, gdy zamierzamy prowadzić kampanię marketingu szeptanego, powinniśmy wybrać profesjonalną agencję marketingową, która zapewni nam logiczne i rozważne działania w tym zakresie. Nieprofesjonalnie prowadzona kampania, może bardzo łatwo spowodować sytuację, gdy marka będzie wprost posądzana o szerzenie spamu, a stąd już tylko krok do utraty jej dobrego imienia.

Należy zwrócić szczególną uwagę na kampanie e-Rzecznika

Podobna sytuacja może zdarzyć się w wypadku zatrudnienia niekompetentnego e-rzecznika. Brak branżowej wiedzy albo niewłaściwe reagowanie na wpisy niektórych internautów może spowodować kryzys wizerunkowy marki, zamiast ocieplić ten wizerunek ocieplić. Dlatego takie ważne jest rozsądne postępowanie i współpraca z agencjami marketingowymi. Niestety często nie opłaca się oszczędzać parę złotych na tych działaniach, bo może to się odbić czkawką.

Współpraca z influencerami

Bardzo ostrożnie trzeba podchodzić do influencer marketingu. Każdy influencer, z którym będziemy współpracować powinien być dobrany odpowiednio dla naszych produktów czy usług. Jeśli już ta współpraca ma miejsce powinniśmy z taką osobą postępować bardzo rozważnie. Ważna jest odpowiednia komunikacja z nim, zaufanie mu i nieingerowanie zbytnio w jego działania. W przeciwnym wypadku bardzo możliwe są takie działania, które mogą zniszczyć wizerunek naszej marki. Znanych jest wiele tego typu przypadków.

W każdym przestawionych powyżej przypadków jest widocznych wiele cech wspólnych. Także dla wszystkich z nich zaleca się stałe monitorowanie wszystkich podjętych działań. Pomoże to w szybkim zlokalizowaniu źródła ewentualnego kryzysu i zneutralizowaniu go.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

marketingprewencyjny

Marketingiem zajmuję się już od 12 lat. Początkowo było to zajęcie hobbystyczne. Szybko jednak stało się źródłem utrzymania. Doświadczenie zdobywałam w wielu agencjach w kraju i za granicą. Byłam prelegentem na kilku konferencjach marketingowych, opublikowałam kilkadziesiąt artykułów w pismach branżowych i napisałam kilkaset publikacji związanych z marketingiem.

One Reply to “Prewencja kryzysu w marketingu – czy jest możliwa?”

  1. Nie ma czegoś takiego jak prewencja. Nie da się przygotować na nieznane.
    Jedyne co można zrobić, to spróbować wdrożyć pewne ogólne schematy postępowań i przynajmniej w taki sposób przygotowywać się na najgorsze. Najważniejsze jest w tym też to, żeby jednak stale prowadzić jakieś działania w Internecie. Nie da się zrobić tak, że niczego nie prowadzimy, nie realizujemy żadnej kampanii marketingowej, a tu nagle mamy kryzys i jesteśmy przesadnie aktywni. Co więcej – regularne prowadzenie komunikacji jest w stanie uchronić nas przed kryzysem (przynajmniej częściowo).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *