Site Loader

Marketing szeptany to jedna z najczęściej niedocenianych form promocji. Wszystko przez to, że działania z zakresu buzz często bywają mylone ze spamem. Jednak umiejętnie prowadzone kampanie oparte na narzędziach oferowanych przez tzw. „szeptanki” to skuteczny sposób na promocję firmy nawet przy znacznie ograniczonym budżecie. Pod warunkiem, że kampanie prowadzi się umiejętnie w oparciu o wiedzę i umiejętności. Czym, więc tak naprawdę jest marketing szeptany i jak z niego korzystać? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi!

Niech mówią

Marketing szeptany właściwie istnieje od wieków, bo od zarania dziejów ludzie przekazywali sobie plotki i informacje z ust do ust. Dzisiaj zmieniła się jego forma, jednak istota wziąć pozostała taka sama. Chodzi o pozyskanie informacji od innych na temat danych produktów, czy usług. W dobie Internetu rekomendacje stały się skutecznym narzędziem reklamowym, po które chętnie sięgają zarówno debiutujące marki, jak i firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. Na czym polega fenomen reklamowych szeptów.

Siła synergii

Siła buzz marketingu opiera się głównie na tym, że przekaz reklamowy jest stylizowany na bezpośredni i spontaniczny. W efekcie tego odbiorca odnosi wrażenie, że wypowiedź jest autentyczna i szczery. Niezwykle ważna jest tutaj, więc naturalność formułowania komunikatu oraz miejsce jego publikacji. Nachalne promowanie produktów, czy usług na forach tematycznie niewiązanych z działalnością naszej firmy będzie traktowane, jako spam i może wyrządzić naszemu biznesowi więcej szkody niż pożytku. Dobrze prowadzone kampanie oparte na buzz marketingu nie tylko wywołują pozytywne reakcje konsumentów, ale także wzbudzają w odbiorcach poczucie zaufania do marki oraz wzmacniają relacje konsumenckie. Poza tym dobrze napisane rekomendacje to idealny sposób na pozyskiwanie naturalnego ruchu na stronie oraz budowania widoczności w wyszukiwarkach. Podsumowując marketing szeptany współcześnie to niezbędny element strategii marketingowej. Nie tylko wzmacnia sprzedaż, ale również ma pozytywny wpływ na wiele innych działań reklamowych wzmacniając ich przekaz.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

marketingprewencyjny

Marketingiem zajmuję się już od 12 lat. Początkowo było to zajęcie hobbystyczne. Szybko jednak stało się źródłem utrzymania. Doświadczenie zdobywałam w wielu agencjach w kraju i za granicą. Byłam prelegentem na kilku konferencjach marketingowych, opublikowałam kilkadziesiąt artykułów w pismach branżowych i napisałam kilkaset publikacji związanych z marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *