Site Loader

Pozycjonowanie jest obecnie fundamentem większości strategii marketingowych. Wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania jest jednym z kluczowych elementów decydujących o biznesowym sukcesie w branży e-commerce. Jednym z kluczowych pojęć związanych z pozycjonowaniem jest termin zaplecza pozycjonerskiego, który jest często stosują agencje marketingu internetowego. Czym jest zaplecze SEO i jak jest tworzone? Przygotowaliśmy dla Was krótką definicję.

W prostym i wąskim rozumieniu zaplecze SEO to zbiór witryn internetowych, na których można znaleźć merytorycznie wartościowe treści związane z tematyką pozycjonowanej strony wraz z linkami do niej. Istnieje też definicja nieco szersza, która jako zaplecze pozycjonerskie traktuje wszystkie kanały.  Zawierają one odnośniki do naszej strony, w tym ujęciu zalicza się również fora internetowe, kanały social media i katalogi.

Content przede wszystkim

O tym, że zaplecze jest wartościowe decyduje content pod warunkiem, że jest wartościowy dla naszej grupy docelowej. Tak stworzone treści nie tylko świetnie wpływają na efektywność działań pozycjonujących, ale również pozwalają budować świadomość marki wśród konsumentów.

Jakie powinno być dobre zaplecze pozycjonerskie?

Obok merytorycznej wartości tworzonego content nie bez znaczenia pozostaje też jego forma.  Podział na akapity, hołdowanie słów kluczowych i atrakcyjne grafiki są mile widziane. Nie bez znaczenia pozostaje też regularność publikacji. Zaplecze pozycjonerskie powinno stawiać nas w oczach odbiorców w roli eksperta, co pozwoli nam nie tylko uzyskiwać dobre wyniki w rankingach wyszukiwania, ale pomoże zbudować wiarygodność w oczach odbiorców.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

marketingprewencyjny

Marketingiem zajmuję się już od 12 lat. Początkowo było to zajęcie hobbystyczne. Szybko jednak stało się źródłem utrzymania. Doświadczenie zdobywałam w wielu agencjach w kraju i za granicą. Byłam prelegentem na kilku konferencjach marketingowych, opublikowałam kilkadziesiąt artykułów w pismach branżowych i napisałam kilkaset publikacji związanych z marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *