Czy firma transportowa powinna pozycjonować swoją stronę internetową?
Polecenia – co to takiego i jak je uzyskać?
W mojej ocenie największą wartością dla firmy transportowej są rekomendacje i polecenia. Oczywiście te wszystkie firmy, które są obecne na rynku od wielu lat i mają wypromowaną, rozpoznawalną markę jako najcenniejsze uznają rekomendacje poparte przez innych cenionych dostawców i odbiorców ich usług. Wówczas najlepszą formą będzie pozyskanie listu intencyjnego, zgoda na zamieszczenie np. w prezentacji biznesowej logotypów znanych i lubianych firm. Taka forma pozycjonowania jest najprostsza.
Co z początkującym biznesem transportowym?
Ale co zrobić jeśli jesteśmy dopiero rozpoczynającym działalność start-upem? Pewnie pomyślicie, że nie wielu odważnych w czasach recesji zdecyduje się na uruchomienie tak trudnego biznesu jakim jest transport. Pewnie macie trochę racji. Ja też zestawiając wszystkie za i przeciw, analizując wszystkie koszty, ich składowe i pochodne obawiałabym się rozpoczęcia tego rodzaju działalności. W końcu nie od dziś wiadomo, że transport jest działalnością bardzo wymagającą, żeby nie powiedzieć wyjątkowo trudną. A co z kolei z firmami, które tuż przed pandemią rozpoczęły swoją działalność. Mają tak po prostu, powiedzieć NO TRUDNO – ZAMYKAMY. Otóż nie. To, że branża jest wyjątkowo trudna nie oznacza, że jej funkcjonowanie jest niemożliwe.
Oczywiście w praktyce oznacza to, że pojawi się zdecydowanie dużo więcej wyzwań niż w warunkach przed pandemią, ale obserwując sytuację na rynku logistycznym widzimy, że MOŻNA. Łańcuch dostaw musiał się dostosować do nowych uwarunkowań. Dzięki temu stał się jeszcze bardziej nieodzownym elementem całego biznesu, od produkcji oczywiście zaczynając. Bo czym byłyby te wszystkie wyprodukowane dobra, gdyby nie mogły znaleźć się na sklepowych półkach?
I tutaj wracamy do sedna naszego zagadnienia. Pozycjonowanie – w jaki sposób je uzyskać ? Jak to się przełoży na moją działalność? Czy warto się w to angażować? Co zrobić aby wypozycjonować moją stronę?
Płatne czy bezpłatne formy pozycjonowania?
Najbardziej przydatne są opinie Twoich Klientów. Poproś, aby osoby, które korzystają z Twoich usług transportowych zamieściły jakąś krótką informację, komentarz na Google Opinie. Pozwoli to stworzyć pewien algorytm, który pomoże w lepszym wyszukiwaniu Twojej strony. Niezwykle pomocny w tym celu staje się marketing szeptany i uczestniczenie w różnego rodzaju forach i dyskusjach tematycznych. Jest to dobry sposób, aby zaistnieć w sieci i z pewnością podbije o kilka oczek Twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Pamiętaj o pełnym uzupełnieniu danych profilowych Twojego przedsiębiorstwa w sieci. Należy również zadbać o to, aby na Twojej stronie pojawiały się świeże publikacje i aktualności dotyczące twoich usług. Wszystko to czym Twoja firma może się pochwalić albo wyróżnić względem konkurencji. Możesz też pomyśleć o płatnym promowaniu swoich postów np. na Facebooku lub Instagramie, ale trudno określić z jakim skutkiem takie działania przeniosą się na ilość zleceń pozyskanych dla twojej firmy transportowej.
Cokolwiek zdecydujecie powinniście wiedzieć, że istnieje sporo sposobów, aby przyciągnąć pierwszego Klienta. A kiedy już się tak stanie, tylko poprzez profesjonalizm i jakość świadczonych usług będziecie w stanie wypromować się bardziej. Co raz więcej jest firm, które dywersyfikują swoją działalność decydując się na outsourcing usług. Głównym celem i priorytetem nadrzędnym takich firm jest chęć korzystania z usług wyspecjalizowanych i rzetelnych Przewoźników.
Leave a Reply