Czy influencer marketing wyprze pozycjonowanie?
Pozycja influencerów cały czas wzrasta. Marketing z wykorzystaniem poleceń znanych osób działających w sieci jest niezwykle skuteczny. Pojawiają się więc zdania, że taka forma marketingu powoli wyprze content i pozycjonowanie. Czy jest to możliwe w najbliższym czasie?
Czym jest influencer marketing i dlaczego to takie skuteczne?
Wiele osób myli pojęcia influencer i bloger. To fakt – wielu influencerów bloguje, ale nie każdy bloger jest influencerem. To pojęcie jest zarezerwowane dla osób, które wywierają wpływ na innych. Mają wielu obserwatorów w mediach społecznościowych, którzy naśladują ich sposób zachowania i sugerują się ich wyborami przy zakupach.
Influencer marketing jest niezwykle skuteczny. Przede wszystkim dlatego, że system polecania produktów jest najbardziej wiarygodny. Jeśli ktoś mówi nam, że coś jest dobrej jakości i się sprawdza, bardziej w to wierzymy, niż reklamie w sieci czy nawet telewizji. System społecznej rekomendacji to najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży. A najlepiej wykorzystać do tego właśnie influencerów, ponieważ wykorzystują oni swoją pozycję autorytetu i lidera. Ten sposób może naprawdę świetnie się sprawdzić, zwłaszcza jeśli dobrze dobierzesz promotora dla swoich usług czy produktów – jego grupa odbiorców musi pokrywać się z twoją grupą docelową.
Czy pozycjonowanie ma się gorzej?
SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja treści, by wywindować stronę w wynikach wyszukiwania ciągle jest podejrzewane o rychłą śmierć. A jednak nadal się utrzymuje, jednak zasady działania algorytmów Google się zmieniają, toteż zasady SEO muszą się zmienić. To, że teraz pojawiają się bardziej wartościowe treści i algorytmy doceniają strony, które są przydatne, to jedno. To, że influencerzy mają ogromny wpływ na sukces firmy, to co innego.
Pozycjonowanie nadal pozostaje najważniejszą strategią marketingową i wszystkie firmy biją się o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę ciągle jest to najważniejsze, a największy ruch możemy właśnie osiągnąć z wyszukiwarki. Ani social media, ani influencerzy na nic się nie zdają, a już zwłaszcza content marketing na nic się nie zdają, jeśli strona będzie źle wypozycjonowana. Dlatego te strategie marketingowe warto wykorzystywać równolegle – zadbać o optymalizację strony i wprowadzić inne działanie, które może na przykład przynieść nowych użytkowników i klientów.
Influencer marketing a SEO
Podjęcie współpracy z influencerem to świetna okazja, by poprawić wyniki w wyszukiwarce. Jak to możliwe? Dla algorytmów Google bardzo ważnym wyznacznikiem wartości strony są linki zewnętrzne, czyli te, które z platform zewnętrznych prowadzą do twojej strony. Influencer marketing jest świetnym sposobem właśnie do tego, by wygenerować nowe linki w social mediach lub na blogu influencera.
Nie muszą być to celebryci. Tak naprawdę każda osoba, która może pochwalić się chociaż kilkoma tysiącami followersów może wywrzeć ogromny wpływ. Linki oznaczają także więcej wejść na twoją stronę, a każde z nich tworzy ruch, który także zostaje premiowany w wynikach wyszukiwania. Wszystko razem składa się na sukces twojej witryny.
Kto powinien się zdecydować na współpracę z influencerem
Jeśli dopiero zaczynasz z promowaniem swojego biznesu w sieci, na influencer marketing jest za wcześnie. Teraz raczej skup się na uzupełnieniu i pozycjonowaniu strony. Możesz zacząć działać w social mediach i powoli tworzyć content.
Influencerzy mogą ci pomóc, kiedy baza będzie już rozbudowana, a ty masz jakiś klientów, ale chcesz podbić szerszy rynek. Początkujące firmy powinny szukać mniejszych blogerów i instagramerów, którzy godzą się na współpracę barterową. Dzięki temu za relatywnie niewielki koszt możesz uzyskać naprawdę świetny wynik. Musisz mieć jednak bazę – bez tego nie zatrzymasz osób, które pod wpływem polecenia influencera odwiedzą twoją stronę.
Leave a Reply