Social media marketing

Czy warto prowadzić fanpagea na Facebooku?

Promocja marki to głównie działania podejmowane w Internecie. Mogą one przybierać bardzo różne formy i istnieje wiele sposobów na reklamowanie się w sieci. Jednym z nich jest prowadzenie fanpagea na Facebooku. Wiele osób zastanawia się czy wciąż ma to sens. Nie da się ukryć, że Facebook stał się najbardziej popularnym z social mediów, natomiast teraz zostaje coraz częściej zastępowany przez inne portale, jak na przykład Instagram czy TikTok. Czy nadal warto prowadzić fanpagea na Facebooku?

Czym jest fanpage na Facebooku?

Jest to własna strona na Facebooku, podobna do profilu jednak przeznaczona dla firm, osób publicznych, ale też dla produktów i marek. Na fanpageu można udostępniać różne dane, które będą w łatwy sposób dostępne dla odbiorców marki. Może być to jej adres, numer telefonu, lokalizacja, adres e-mail i inne ważne informacje. Co więcej warto na takiej stronie powiedzieć coś o firmie, jej historii, celach lub ważnych osiągnieciach. Jak sama nazwa wskazuje FANpage to strona dla fanów, danej marki lub produktów. Celem prowadzenia fanpagea jest najczęściej chęć pozyskania nowych klientów, poprawa relacji z obecnymi konsumentami, dzielenie się tym czym obecnie firma żyje, budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, zwiększenie zainteresowania firmą.

Co to jest fanpage na Facebooku

Dlaczego warto prowadzić fanpagea na Facebooku?

Czy warto prowadzić fanpagea na Facebooku? Poniżej kilka zalet tego rozwiązania. Wiadomo, że decyzja ostatecznie i tak należy do przedsiębiorstwa, jednak prawda jest taka, że narzędzie to wciąż może przynosić korzyści markom.

  • Poprawa relacji z obecnymi klientami – budowanie relacji z klientami to bardzo ważna rzecz, ponieważ dzięki temu możliwe będzie zwiększenie ich zaufania i sympatii do marki. Poprawiać relacje można na kilka sposobów, wrzucając ciekawe zdjęcia z różnych wydarzeń, w których uczestniczyła firma, dodawanie interesujących postów, które zawierają w sobie różne promocje lub kody rabatowe, jednak przede wszystkim będzie to odpisywanie na komentarze i umieszczane tam pytania.
  • Pozyskiwanie nowych klientów – prowadzenie fanpagea na Facebooku to nie tylko utrzymywanie relacji z klientami, których już udało się pozyskać, ale także zdobywanie nowych i poszerzanie grona fanów marki. Dzięki temu, że z Facebooka wciąż korzysta bardzo duża liczba użytkowników, firma ma możliwość pokazania się i przyciągnięcia do siebie nowych osób.
  • Możliwość pokazania tego co firma może zaoferować – dzięki Facebookowi firma może tez pokazać swoim odbiorcom, jakie produkty lub usługi może im zaoferować. Warto więc w swoich postach zamieszczać nie tylko kody rabatowe i promocje, ale także właśnie swoją ofertę.
  • Poprawa zaufania – dzięki prowadzeniu fanpagea na Facebooku firma może zwiększyć zaufanie swoich odbiorców. Pokazuje im to wówczas, że troszczy się ona o dobry kontakt z klientem i zależy jej na budowaniu z nim relacji, to zawsze dobrze wygląda w oczach odbiorcy.
  • Pokazanie się klientom z tej „ludzkiej strony” – poprzez możliwość wrzucania na profil ciekawostek z życia firmy i tego jak wygląda jej funkcjonowanie zza kulis, można pokazać klientom, że marka jest bardzo bezpośrednia i pozwala im poznać się od każdej strony.

Ile kosztuje współpraca z influencerem

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Aby odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, trzeba poznać kilka czynników, które wpływają na koszt takiej kampanii. Należeć będą do nich na przykład oczekiwania jakie względem twórcy ma firma im będzie ich więcej tym koszt również będzie większy, następnie popularność inflencera i liczba jego odbiorców. Im większą popularnością się on cieszy może pobierać większe sumy za prowadzenie kampanii. Nie ma więc jednej i uniwersalnej ceny dla wszystkich. Mogą się one wahać nawet od 100 do 100 000 dolarów za poprowadzenie kampanii.

Czy warto prowadzić fanpagea na Facebooku? Prowadzenie go ma wiele plusów i pozwala firmie zaistnieć w sieci, pozyskać nowych klientów i zadbać o tych obecnych. Jak wiadomo nie może to być jedyne źródło komunikacji z klientem, ponieważ mocno zawęzi to liczbę odbiorców. Mimo tego, że z Facebooka korzysta bardzo duża liczba osób to jednak nie każdy posiada tam profil.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]