Freshmail bez tajemnic, czyli proste narzędzie do tworzenia newsletterów
O tym, że newslettery to ważny element strategii marketingu online nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak wiele osób podchodzi sceptycznie do tego rodzaju komunikacji z potencjalnymi klientami ze względu na pozorną trudność kreacji mailingu reklamowego. Postanowiliśmy przekonać Was, ze tworzenie newsletterów to prosta rzecz. Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik po obsługiwaniu jednego z intuicyjnych kreatorów wiadomości marketingowych, czyli Freshmaila.
Freshmail, jak zacząć?
Rozpoczęcie przygody z firmowym newsletterem musimy zacząć od budowania bazy adresowej. I to nie byle jakiej, ale opartej na kryterium jakościowym. Dzięki temu zyskamy pewność, że wysyłane przez nas maile nie powędrują w anonimową kosmiczną przestrzeń. W miarę precyzyjnie trafią do osób, które mogą zainteresować się ofertą naszego e-sklepu lub punktu stacjonarnego. Następnym krokiem jest odpowiednia segmentacja adresów. Warto podzielić użytkowników choć według najbardziej podstawowego kryterium. Na tych, którzy zakupili już coś w naszym sklepie i zapisali się podczas procesu transakcyjnego do newslettera i na osoby, które jeszcze nie doskonały zakupów w witrynie. Kiedy już posegregowaliśmy bazę powinniśmy zaimportować każdą z nich do Freshmaila, nadając plikom odpowiednie nazwy, które pozwolą szybko odnaleźć interesujący nas zbiór adresów na etapie wysyłki mailingu.
Kolejnym krokiem jest wykonanie wiadomości w formie graficznej. Warto, żeby layout był czytelny, a jednocześnie estetyczny. W przygotowaniu odpowiednich obrazów z hasłami pomogą łatwe w obsłudze programy graficzne, jak na przykład Canva. Po obróbce zdjęć wystarczy je wówczas jedynie zaimportować do panelu kreacji Freshmail. Istotnym elementem tworzenia treści jest odpowiednie podlinkowanie tekstów i obrazów. Dzięki temu odbiorca po kliknięciu zostanie bezpośrednio przekierowany do odpowiedniej podstrony. Kiedy treść jest już gotowa wystarczy zaplanować czas wysyłki i gotowe. Pamiętajmy, by nasz mailing posiadał niezbędne elementy umożliwiające odbiorcy wypisać się z bazy oraz miał ściśle określoną stopkę adresową wskazująca na to, kto jest nadawcą wiadomości. Bez tego wiadomość nie zostanie zaakceptowana przed moderatorów i wysyłka mailingu zakończy się niepowodzeniem.
Po co wysyłać newslettery?
Maile reklamowe mogą nie tylko pomóc w podniesieniu współczynnika konwersji w sklepach online, ale mają również pozytywny wpływ na budowę wizerunku marki oraz tworzenie zaangażowanej społeczności. Istotne jest to, żeby wysyłane przez nas wiadomości były atrakcyjne pod kątem proponowanego contentu. Inaczej bowiem mogą zostać przez użytkowników uznane za SPAM. Dlatego wysyłka newsletterów jest dobrą praktyką marketingu online, jednak powinna być częścią bardziej złożonej strategii działań.
Leave a Reply