Marketing szeptany

Ile kosztuje marketing szeptany?

Promowanie swoich działalności w sieci stało się ostatnio naprawdę bardzo popularne. Wiele firm wykorzystuje właśnie Internet do docierania ze swoimi ofertami do swoich potencjalnych klientów. Powstają coraz nowsze narzędzia, które umożliwiają szybkie dotarcie z informacją o produkcie lub usłudze do klienta. Jednym z nich jest marketing szeptany, a firmy, które chciałyby skorzystać z tego narzędzia zastanawiają się, ile kosztuje marketing szeptany. Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ zależy ona od kilku czynników i będzie się między sobą mocno różnić. Czym więc tak naprawdę jest marketing szeptany?

Szeptem sięgaj po sukces, czyli o marketingu szeptanym

Marketing szeptany nazywany też buzz marketingiem, są to działania, które podejmuje się w celu dotarcia z informacją o produkcie lub usłudze do potencjalnych klientów marki. Jest to też zachęcanie ich do podejmowania dyskusji na temat firmy, nie może być to jednak wymuszone, a powinno dziać się w sposób jak najbardziej naturalny i spontaniczny. Buzz marketing powinien wywoływać pozytywne reakcje i zachęcać klientów do wypowiadania się na temat marki oraz dzielenia się pozytywną opinią o niej z innymi.

Dodawanie komentarzy, poradników, porad i informacji to również marketing szeptany. Dzięki takim działaniom marka staje się bardziej widoczna dla konsumentów. Właśnie często pod ich wpływem klient podejmuje decyzje zakupową. Głównym celem buzz marketingu jest zainteresowanie konsumenta produktem i usługą i zachęcanie go do mówienia na ich temat. Dzięki marketingowi szeptanemu można uzyskać wiele korzyści, a nawet zwiększyć szanse na osiągniecie sukcesu w sieci.

Dlaczego warto korzystać z marketingu szeptanego

Dlaczego warto korzystać z marketingu szeptanego?

Wiele firm zastanawia się, ile kosztuje marketing szeptany oraz czy warto w niego inwestować. Otóż okazuje się, że w momencie, gdy jest on prowadzony w odpowiedni sposób, może przynosić też wiele korzyści. Buzz marketing ma wiele zalet, a nalezą do nich:

  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo niskim czasie
  • Niski koszt prowadzonych działań
  • Możliwość zwiększenia ruchu na stronie, następnie konwersji, a następnie sprzedaży
  • Bezpośredni kontakt z klientem pozwala go poznać i dzięki temu daje możliwość na odpowiadanie na ich potrzeby i problemy
  • Możliwość zbudowania trwałych, pozytywnych relacji z klientami
  • Pozyskanie zaufania i lojalności klientów
  • Zwiększenie swojej wiarygodności

Jak widać marketing szeptany może mieć wiele zalet. Dzięki temu pokazuje on, że prowadzony w należyty sposób przyniesie firmie wiele korzyści.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Cena za marketing szeptany

To, ile kosztuje marketing szeptany, jest zadawane głównie przez osoby, które zastanawiają się nad jego wprowadzeniem. Niestety nie podać tylko jednej odpowiedzi, ponieważ różne agencje marketingowe, ale też freelancerzy mogą oferować zupełnie inne cenniki. Jednak warto spojrzeć na to w taki sposób, że aby praca została wykonana dobrze wymaga to od danej osoby dużego zaangażowania i poświęcenia sporej ilości czasu, dlatego też musi swoje kosztować. Im praca ta zostanie wykonana lepiej tym większy będzie koszt. By jednak podać przynajmniej orientacyjne informacje na temat tego, ile kosztuje marketing szeptany, można posłużyć się przybliżonymi cenami od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach.

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Skoro już wiadomo, ile kosztuje marketing szeptany można podać jego rodzaje. Poniżej znajdują się tylko wybrane przykłady:

  • Evangelist marketing – ta forma polega na tworzeniu silnej więzi między konsumentem, a marką. Przywiązanie to może być do marki lub produktów bądź usług. Powstaje wtedy swego rodzaju społeczność wokół przedsiębiorstwa. Ta grupa ludzi jest bardzo podekscytowana wszystkimi działaniami marki
  • Trendsetting – opiera się na współpracy z osobami wpływowymi, które korzystając z produktów danej marki tworzą trend na jego używanie. Dzieje się tak dlatego, że wokół tej osoby, jest zgromadzona grupa osób, która jej wierzy i ufa w decyzje zakupowe.
  • Cause marketing – to wspieranie przez markę ważnych kwestii społecznych, które są dla jej klientów bardzo ważne. Dzięki temu firma może poprawić swój wizerunek w ich oczach, a także swoją wiarygodność.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]