Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Jak każde działanie marketingowe, współpraca z influencerem ma swoje zalety, jak i wady. Do tych pierwszych niewątpliwie można zaliczyć szansę na zdobycie dużego zaangażowania odbiorców, jakie niewątpliwie niesie wspólna praca nad projektem z influencerem.
Ogromnym plusem, jaki oferuje współpraca z influencerem, jest możliwość dotarcia do bardzo jasno określonej grupy odbiorców. Chcąc zaistnieć w świadomości młodych ludzi, warto podjąć współpracę ze znanym tiktokerem, natomiast kiedy zależy nam na pojawienie się w określonej branży – warto znaleźć blogerów, którzy prowadzą blogi eksperckie w interesujących nas kategoriach.
Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Koszt, z jakim wiąże się współpraca z influencerem, jest zależny od wielu czynników. Pod uwagę brane są takie aspekty, jak ilość działań, to znaczy – liczba postów i relacji w ramach współpracy, zasięgi danego influencera, a także to, czy influencer musi ponieść jakieś koszty w związku z przygotowaniem odpowiedniego materiału.
Każdy, kto prowadzi popularny profil na Instagramie lub konto na TikToku prawdopodobnie ma własny cennik, dlatego współpraca z influencerem nigdy nie będzie kosztowała tyle samo. Nie ma odgórnego wyznacznika, ile kosztuje lokowanie produktu, gdy influencer ma dziesięć tysięcy followersów, a ile, gdy ma sto tysięcy. To bardzo indywidualna kwestia.
Influencer marketing a pozycjonowanie
Czy influencer marketing wyprze pozycjonowanie? Oto jest pytanie, które w dobie popularności influencerów zadają sobie pracownicy agencji marketingowych. Współpraca z influencerem a pozycjonowanie strony z zachowaniem zasad SEO to odmienne działania. Co prawda influencer może mieć wpływ na wyniki kampanii SEO (na przykład przez umieszczenie linku na swoim blogu), ale wciąż to odmienne działania, które z powodzeniem funkcjonują oddzielnie.
Wiele firm nigdy nie decyduje się na ten rodzaj działań marketingowych, w których ważnym elementem jest współpraca z influencerem, a mimo to korzysta z usług agencji 360, w których zakres działań wchodzi pozycjonowanie. Nie ma zatem przesłanek ku temu, by influencer marketing zupełnie wyparł pozycjonowanie.
Na co zwrócić uwagę przed podjęciem współpracy z influencerem?
Zanim współpraca z influencerem dojdzie do skutku, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów związanych z jego obecnością w sieci. Przydatne jest sprawdzenie, z jakimi markami influencer współpracował wcześniej. Jeśli wśród nich są podobne do naszej – lepiej odpuścić sobie współpracę przynajmniej na jakiś czas. Reklamowanie podobnie działających produktów konkurencyjnych firm raczej nie wypada autentycznie w oczach odbiorców.
W sytuacji, gdy influencer ma zbyt dużo widocznych współprac, też trzeba liczyć się z tym, że efekty kampanii mogą nie być zadowalające. Kolejnym aspektem, dzięki któremu współpraca z influencerem ma szansę na powodzenie, jest ocena zaangażowania jego społeczności. Warto sprawdzić, kto stoi za liczbami w statystykach.
Leave a Reply