Online marketing

O czym trzeba pamiętać szukając influencera?

O czym trzeba pamiętać szukając influencera? Influencer, czyli osoba wpływowa w sieci posiada bardzo duży wpływ na swoich obserwatorów, ponieważ zyskała ona ich sympatię i dzięki temu darzą ją oni nie tylko zaufaniem, ale również wierzą w wybory zakupowe. To powoduje, że nierzadko również twórcy internetowi są w stanie wykreować trend na używanie określonego produktu czy usługi. Jest to więc bardzo chętnie wybierany sposób na promocję produktów oraz usług przez przedsiębiorstwa.

Influencerzy są dla młodych ludzi często wzorem do naśladowania co powoduje, że chcą oni używać tych samych produktów co ich ulubieńcy w sieci. W jaki sposób wybrać idealnego influencera dla siebie? Na co należy zwracać uwagę szukając influencera?

co wziąć pod uwagę szukając influencera

O czym trzeba pamiętać szukając influencera?

Szukając influencera trzeba zwracać uwagę na kilka ważnych kwestiii. Dobór odpowiedniego twórcy do swoich potrzeb w taki sposób, aby współpraca z nim była owocna i przynosiła takie efekty jakich oczekuje przedsiębiorstwo nie jest łatwe i wymaga od firmy poświęcenia dużej ilości czasu. Nawet w momencie, gdy firma już wie z kim chce współpracować pojawia się problem w postaci ustalenia warunków współpracy. Należy więc pamiętać o kilku kwestiach, które na pewno mocno ułatwią znalezienie, a następnie podjęcie współpracy z twórcą. Co warto wiedzieć szukając influencera?

  • na samym początku trzeba ustalić cel współpracy – znalezienie influencera powinno rozpocząć się od ustalenia czego przedsiębiorstwo oczekuje od twórcy i na czym będzie skupiała się taka współpraca. Influencer i jego działalność powinni być powiązani w pewnym sensie z działalnością jaką prowadzi organizacja. Ważne jest również, aby wartości wyznawane przez firmę pokrywały się z tymi jakie posiada twórca internetowy. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań takich jak: jakie są główne założenia przedsiębiorstwa, co firma chciałaby osiągnąć w trakcie współpracy z influencerem, kim są odbiorcy organizacji, na jakich platformach działać będzie przedsiębiorstwo, a także do jakich wyników dąży przedsiębiorstwo. To tylko niektóre z ustaleń, które warto poczynić jeszcze zanim firma zacznie szukać osoby do współpracy.
  • rozpoczęcie działań dążący do znalezienia influencera – po wykonaniu pierwszego kroku, czyli po ustaleniu celu współpracy i wymagań organizacji można przejść do znalezienia tej idealnej osoby. Oczywiście tutaj firma będzie miała tak naprawdę dwa rozwiązania i będzie ona mogła to zrobić samodzielnie bądź zlecić to działanie osobom trzecim. W przypadku pierwszego rozwiązania na pewno trzeba będzie tutaj poświęcić zdecydowanie większą ilość czasu, tak aby mieć pewność, że poszukiwania zostaną wykonane należycie. Warto zwracać uwagę na to czy komunikaty jakie prowadzi i kieruje do swoich odbiorców influencer są zgodne z oczekiwaniami firmy.
  • określenie współpracy – kiedy już influencer zostanie wybrany należy przejść do następnego kroku, a mianowicie do określenia tego w jaki sposób wyglądać będzie współpraca. Ważne jest, aby i do tego kroku bardzo dokładnie się przyłożyć, ponieważ zarówno influencer jak i organizacja muszą mieć dokładnie taką samą wizję podejmowania wspólnych działań. To znaczy trzeba określić jak długo będzie trwała taka współpraca, ile będzie ona kosztowała oraz jakie treści w jej trakcie będą powstawały. Oczywiście na samym końcu należy również monitorować efekty prowadzonych działań i zwracać uwagę na to czy twórca wywiązuje się ze wcześniejszych ustaleń.

na co zwracać uwagę szukając influencera

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Szukając influencera przedsiębiorstwa na pewno będą zadawać sobie pytanie jaki jest koszt takiego działania. Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba uzyskać zdecydowanie więcej informacji. Na przykład to jak długo trwała będzie współpracę oraz na jakim kanale będzie ona prowadzona. Oczywiście również od zasięgów jakie posiada influencer zależeć będzie koszt takiej współpracy. Im bardziej popularny jest twórca i posiada on większe grono odbiorców tym wyżej wyceniana będzie jego praca. Zwykle na współpracę z bardziej popularnymi influencerami decydują się większe firmy. Można więc powiedzieć, że współpraca z influencerem tak naprawdę może kosztować od kilkudziesięciu złotych do nawet i kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]