Zaplecze pozycjonerskie – krótka definicja i podstawowe cechy
Pozycjonowanie jest obecnie fundamentem większości strategii marketingowych. Wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania jest jednym z kluczowych elementów decydujących o biznesowym sukcesie w branży e-commerce. Jednym z kluczowych pojęć związanych z pozycjonowaniem jest termin zaplecza pozycjonerskiego, który często stosują agencje marketingu internetowego. Czym jest zaplecze SEO i jak się je tworzy? Przygotowaliśmy dla Was krótką definicję.
W prostym i wąskim rozumieniu zaplecze SEO to zbiór witryn internetowych. Można na nich znaleźć merytorycznie wartościowe treści związane z tematyką pozycjonowanej strony wraz z linkami do niej. Istnieje też definicja nieco szersza, która jako zaplecze pozycjonerskie traktuje wszystkie kanały zawierające odnośniki do naszej strony, w tym ujęciu zaliczane są więc również fora internetowe, kanały social media i katalogi.
Content przede wszystkim
O tym, że zaplecze jest wartościowe decyduje content pod warunkiem, że jest wartościowy dla naszej grupy docelowej. Tak stworzone treści nie tylko świetnie wpływają na efektywność działań pozycjonujących, ale również pozwalają budować świadomość marki wśród konsumentów.
Jakie powinno być dobre zaplecze pozycjonerskie?
Obok merytorycznej wartości tworzonego content nie bez znaczenia pozostaje też jego forma. Dlatego udostępniane treści poza tym, że powinny być świetnie napisany, to powinny również przejść odpowiednie formatowanie. Podział na akapity, hołdowanie słów kluczowych i atrakcyjne grafiki dobrze się postrzega. Nie bez znaczenia pozostaje też regularność publikacji. Zaplecze pozycjonerskie powinno stawiać nas w oczach odbiorców w roli eksperta, co pozwoli nam nie tylko uzyskiwać dobre wyniki w rankingach wyszukiwania, ale pomoże zbudować wiarygodność w oczach odbiorców.
Leave a Reply