Content marketing

Najważniejsze trendy w marketingu treści

Content marketing jest zjawiskiem względnie nowym, które jednak w ostatnich kilku latach robi zawrotną karierę w branży marketingowej. Ilość treści przydatnych w promocji danej marki rośnie z roku na rok. Przyjrzyjmy się zatem jakie sposoby działania w marketingu treści są obecnie najbardziej popularne.

Jednym z podstawowych trendów będzie tutaj tzw. evergreen. Treści te jak sama nazwa sugeruje powinny być wiecznie aktualne i uniwersalne. Oprócz tego powinny być nasycone słowami kluczowymi, co będzie miało ogromne znaczenie dla SEO, czyli optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych.

 

Kolejnym bardzo ważnym trendem jest tzw. video marketing. Staje się on coraz popularniejszy i bardzo szybko rozwija. Jego popularność bierze się stąd, że wiele osób woli coś obejrzeć i posłuchać, niż przeczytać. Dodatkowo filmy działają na dwa zmysły: wzroku i słuchu, więc powinno się je lepiej zapamiętywane. Po za tym istnieją badania, które dowodzą, że nawet krótki filmik promocyjny może zdziałać więcej niż tekst zawierający wiele słów.

Innym sposobem na skuteczność naszych treści jest to, aby były one ciekawe i ponadprzeciętne. Nasz content powinien być na tyle wartościowy, aby wyróżniać się spośród innych podobnych. Wskazuje to także na to, że najlepiej, jeśli treści tworzą profesjonaliści, którzy potrafią to robić najlepiej.

Kolejnym istotnym trendem jest przejrzystość i transparentność. Czasy anonimowych tekstów i opinii zachwalających daną markę powoli przechodzą do przeszłości. Mimo, że nadal można się z nimi powszechnie spotkać, to jednak skuteczność ich działania jest bardzo nikła, a często wręcz działa negatywnie na wizerunek marki. Dlatego coraz popularniejsze są treści przekazywane przez influencerów czy e-rzeczników.

Ostatnim z najważniejszych trendów w content marketingu jest personalizacja przekazu. Dysponujemy obecnie niezliczoną ilością narzędzi, dzięki którym możemy dotrzeć do konkretnego konsumenta. Może to być odpowiednio zaadresowany nagłówek wiadomości, mail przesłany przez e-rzecznika marki, czy odpowiednio zredagowany newsletter.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]