Site Loader

Zjawisko pisania negatywnych, a często wręcz obraźliwych opinii i komentarzy w Internecie przybiera na sile. Pozorna anonimowość zachęca do takiego działania w wielu obszarach. To już nie tylko polityka czy sport, ale właściwie wszędzie możemy stykać się z hejtem. Zjawisko to występuje również w marketingu.

Przyczyn, że tak się dzieje jest kilka. Przede wszystkim jest to działanie nieuczciwej konkurencji, ale także byłych pracowników czy niezadowolonych klientów. Każda z tych sytuacji jest niebezpieczna dla wizerunku naszej marki. Wszystko może się rozpocząć od pojedynczych wpisów czy na forum branżowym, czy na serwisach pracy np. GoWork. Prawie pewne jest, że w niedługim czasie pojawią się kolejne opinie tego typu. Gorzej, gdy temat podejmie nieuczciwa konkurencja, organizując tzw. trolli, którzy za odpowiednią opłatą zaczną pisać negatywne opinie.

Jeśli zjawisko to stanie się długotrwałe zaatakowana firma może stopniowo tracić swój dobry wizerunek. Rozwijające się dyskusje będą indeksować daną stronę wyżej w rankingu wyszukiwarek, co z kolei spowoduje, że jeszcze większa liczba internautów to przeczyta. W dłuższej przyszłości, jeśli nic się z tą sytuacją nie zrobi, odbije się to prawdopodobnie na konsumentach, którzy przejdą do konkurencji, powodując spadek sprzedaży naszych produktów czy usług. W skrajnych przypadkach może się to nawet skończyć bankructwem firmy.

Czy można coś na to poradzić? Oczywiście, ale będzie to proces mozolny i długotrwały. W każdym razie powinniśmy poprosić o pomoc profesjonalistów. Na rynku istnieją agencje marketingowe, które specjalizują się m.in. w niwelowaniu negatywnych opinii. Będzie to wymagało wielu skoordynowanych działań, takich jak analiza treści medialnych, korespondencja z administratorami forów, czy wreszcie zastosowanie tzw. marketingu szeptanego. Polega on na publikowaniu pozytywnych opinii i subtelnym kierowaniu dyskusjami, między autentycznymi internautami. Działanie takie po pewnym czasie musi przynieść pozytywne efekty. Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i pozwolić działać profesjonalistom.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

marketingprewencyjny

Marketingiem zajmuję się już od 12 lat. Początkowo było to zajęcie hobbystyczne. Szybko jednak stało się źródłem utrzymania. Doświadczenie zdobywałam w wielu agencjach w kraju i za granicą. Byłam prelegentem na kilku konferencjach marketingowych, opublikowałam kilkadziesiąt artykułów w pismach branżowych i napisałam kilkaset publikacji związanych z marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *